www.ara.cat/

sábado, 11 de diciembre de 2010

LA CONEXIÓ TÈXTIL-FABRIL



Baixe a la botiga de l'esquina, al mateix carrer gran via, al costat de casa meva. Vaig a imprimir-me uns documents de màster en integració europea que esti fent a la UOC. És un lloc curiós, relativamente petit, amb algunes màquines i alguns cuadres.Supermegamultiservei: fotocòpies, impressió de tot tipus, s'enmarquen cuadres, es fan tarjetes de visita, s'encuaderna...

El ambient es peculiar. Poco a poco i com els documents són molts i variats anem parlant en el "jefe". Primerament en rebé amb desconfiança; quan veu que soc estudiós i professor i visc al barri es va calmant.

Parlem del passat del barri i em descriu la barcelona fabril que era aquet Sant Martí de Provençals i sobre tot el barri d'enfront: el poblenou. Parlem de com s'han conservat a Catalunya les fàbriques, reutilitzant-les de forma diversa. El meu IES és un bon exemple. La Llauna, ja ho pots ben di. Fàbrica de conserves, prop de la molt coneguda Anís del Mono, made in badalona.

Jo parle del meu avi i de la Crevillent tèxtil.Rememorem junts un passat comú, burgés, un poc més europeu, i dir aixó a Espanya ja es molt. ¿Qui surtia d'Espanya en aquells 50-60?. Alguns s'en anaven a treballar però el meu avi tornava. I tornava amb maquinària però també en Anglaterra i Bèlgica a la retina. De aquellos polvos vinieron estos lodos, recordeu que jo vaig anar a imprimir coses de la UE.

El meu vesavi, el fundador magnànim i omniscient, era dels pocs que explicaven en conferències de provincies(jo sóc molt de provincies)això del "ser meima". Sic, ho he lleguit en un folleto de l'època. I aquí estem a la Catalunya tèxtil, passejant per el metro on el meu avi, que també hi va viure després, soportaba mal que bé els bombardejos de la guerra.

Dues coses em fan vergonya que he recordat aquet matí: per als curisoso vos deixe els vídeos(ja sabeu, cultura moderna)

http://www.youtube.com/watch?v=9lqqayOn6W8

http://www.youtube.com/watch?v=Pcc0_8i0CYs&feature=related

No hay comentarios: